درمان درد قاعدگی،کاهش درد پریود،تسکین درد پریود


بیشتر زنان در طول عادت ماهانه‌ی خود درد را تجربه می‌کنند. علت این درد انقباضات رحمی است. اگر می‌خواهید درد شما کم شود روشهای زیر را حتماً امتحان کنید.

بیشتر زنان، دردهای ناشی از قاعدگی را حداقل در برهه‌ای از دوران زندگی‌شان تجربه می‌کنند.اگر شما هم با گرفتگی‌های دردهای ناشی از قاعدگی مواجه هستید، می‌توانید از ترفندهای زیر برای تسکین این مشکل کمک بگیرید.

دارچین
دارچین به‌عنوان ماده‌ای تسکین‌بخش و کاهش‌دهنده‌ی التهاب شناخته‌شده است. یک هات چاکلت با دارچین به بهبود انقباضات رحمی کمک خواهد کرد. از پودر کاکائو یا برندهای میکس شده‌ی هات چاکلت استفاده کنید. نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین و نصف قاشق جوز داخل آن بریزید. برای طعم بهتر می‌توانید شکلات اضافه کنید.

درمان درد قاعدگی،کاهش درد پریود،تسکین درد پریود



خودداری از مصرف کافئین
دریافت بیش از حد کافئین، گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی را تشدید می‌کند. پس اولین ترفند برای تسکین این مشکل آزاردهنده، خودداری از مصرف قهوه، چای، نوشابه‌های گازدار و هر گونه نوشیدنی حاوی کافئین است. مصرف دم‌نوش بابونه به‌جای چای یا قهوه که کافئین ندارد و حاوی نوعی اسید آمینه به‌نام گلیسین است، یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین اسپاسم‌های عضلانی محسوب می‌شود.

درمان درد قاعدگی،کاهش درد پریود،تسکین درد پریود
 
دانه‌های گشنیز
گشنیز ثابت‌شده است که درد را کاهش داده و جریان خون را سرعت می‌دهد. با یک لیوان آب و گشنیز تاثیر آن بر دردهای ماهانه‌ی خود را امتحان کنید. 15 عدد دانه‌ی گشنیز را به یک ماهیتابه آب جوش اضافه کنید. بگذارید آب بجوشد تا نصف شود. اجازه دهید کمی خنک شده و سپس آن را بنوشید. 

قاعدگی،دوران قاعدگی



خوردن موز
مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند موز، گزینه‌های مناسبی برای تسکین این مشکل به‌شمار می‌روند، چون کمبود پتاسیم در بدن همواره یکی از عواملی است که باعث شکل‌گیری گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم یا تشدید آن‌ها می‌شود. بنابراین، سبزی‌های برگ سبز مانند اسفناج و لوبیای سفید هم گزینه‌های مناسبی برای دریافت پتاسیم هستند.  

قاعدگی،دوران قاعدگی
 

ماهی سالمون
سالمون منبع اسیدهای چرب امگا3 است که می‌توانند به تسکین انقباضات رحمی کمک کنند. روی فیله‌ی سالمون کمی لیمو بریزید تا خوش‌طعم شود و سپس آن را بخورید.  

قاعدگی،دوران قاعدگی
 
مصرف محصولات لبنی
مواد غذایی سرشار از کلسیم می‌توانند گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم را تسکین بدهند. پس استفاده از شیر، پنیر و ماست را قبل از شروع دوره قاعدگی و درحین دوره بیشتر کنید. این کار هم عضله‌ها را ریلکس می‌کند و هم شدت گرفتگی‌های عضلانی را کاهش می‌دهد.   

قاعدگی،دوران قاعدگی

 
شکلات تلخ
شکلات تلخ به ماهیچه‌ها کمک می‌کند به‌سرعت آزادشده و برای کاهش درد شما بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید برای تسکین علائم از شکلات تلخ استفاده کنید می‌توانید مقداری از آن را ذوب کرده و روی میوه بریزید. این ترکیب سالم به تسکین درد کمک می‌کند.  

قاعدگی،دوران قاعدگی